Numarataj 31 Ağustos 2022, 15:32
Numarataj nedir?
Numarataj belgesi, belediye mücavir alan sınırları içerisinde bulunan meydan, bulvar, cadde, yol, sokaklar ile bunlara cephesi bulunan yapılara adres tespiti yapılıp, Herhangi bir toprak parçası veya binanın coğrafi konumunu ve işlev açısından tanımlanmasını sağlamaktır.
Numarataj belgesi nerden nasıl alınır?
Büyükşehir ve Büyükşehir olmayan şehirlerde farklılık göstermektedir. Büyükşehir olmayan şehirlerde ilçe belediye yetkisindedir. Büyükşehirlerde ise bünyesinde bulunan İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’ne bağlı Numarataj Şefliğinden alınır. Numarataj Şefliği evrak servisinden temin edilebilecek matbu dilekçe ile Numarataj servisine başvurulur. Bu dilekçede binanın bulunduğu il, ilçe, mahalle belirtilir. Varsa ada, parsel ve sokak ismi de belirtilir. Bağımsız bölümlerin mesken mi, işyeri mi olduğu yazılır. Vaziyet Planı yazıya eklenir.
Numarataj belgesi almak için istenen belgeler nelerdir?
1- Başvuru, Talep Dilekçesi
2-Numarataj için başvuranın Kimlik Fotokopisi
3- Numarataj alınacak yapıya ait Tapu fotokopisi veya İskân belgesi – Yapı Ruhsatı
4- Şirket ise; Şirket Kaşesi veya imza sürgüsü - yetki belgesi
5- Yeni Projeler için; Belediye Onaylı Mimari Projeye ait Vaziyet Planı
Keşif nedir? Hangi durumda yapılır?
Numarataj Belgesi Almak için başvurulan yapının, T.C. İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Mekânsal Adres Kayıt Sistemine bağlı Ulusal Adres Veri tabanında(UAVT) ve Numarataj Banko Sisteminde kaydının bulunmaması durumunda Numarataj Şefliğinde görevli memurlarımızca yapının, yerinde tespit edilip sisteme kaydedilmesi işlemidir.
Numarataj için başvuruyu tapu sahibi mi yapmak zorundadır?
Tapu Sahibi, Kira Kontratı Getirmesi Şartı ile Kiracı, Üçüncü Şahıslar için vekâletname bulundurma zorunluluğu vardır.
Numarataj harçları nasıl ve nereye ödenmektedir?
Numarataj için Belediyemiz tarafından herhangi bir mali değer & harç yoktur.
Adres tespit yazıları ve Numarataj belgeleri nerelerde kullanılır?
Proje, İnşaat, İskân, Ruhsatsız, Kısmi İskân, Yanan Yıkılan, Yapı Kayıt Belgeli, Metruk Bina, İkamet Harici Binalar, Depolar, Diğer Kısa Süreli Konaklama, Garaj Binaları, Halka Açık İkamet Yerleri, İbadet veya Dini Faaliyetler, İkamet Amaçlı Binalar, İkamet Harici Binalar, Kamu Eğlence Binaları, Kamu Güvenliği ve Savunma, Mesken, Müze ve Kütüphaneler, Ofis ve İşyeri, Okul Üniversite Araştırma, Ortak Alan, Otel, Sağlık ve Bakım Kuruluşları, Sanayi, Spor, Tarihi ve Koruma Altındaki Abideler, Tarım ve Hayvancılık, Toptan ve Perakende Ticaret, Ulaşım ve İletişim.
Numarataj belgesinin tapu ile ilgisi var mıdır? Alınan belge kişiyi hak sahibi yapar mı?
Numarataj Belgesi Adres Tespiti için gereklidir ve kişiyi hak sahibi yapmaz.
Ulusal adres veri tabanında görünmeyen adreslere kayıt yaptırmak isteyenler nereye başvurur?
Belediyemizde bulunan Numarataj Şefliğine şahsen başvuruda bulunur.
İş yerlerine veya iç kapı Numaralarında numara aldıktan sonra tapudaki bağımsız bölümlerde değişiklik yapılması gerekir mi?
Bağımsız bölümlere numara verilip Ulusal Adres Veri Tabanı Sisteminde açılması gerekmektedir. Verilen İç kapı numarası ve tapudaki bağımsız bölüm numarası birbirini tutmadığında değişiklik yapılması gerekmemektedir. Verilen Bağımsız Bölüm Kimlik Numarası bütün Kurum ve Kuruluşlarda yeterli sayılmaktadır.
Kentsel dönüşüm bölgeleri için Numarataj belgesi nasıl alınır?
İlçe Belediyelerden Resmi Yazı ile Numarataj Şefliğine başvurulması gerekmektedir.
Kentsel dönüşüm bölgeleri için: Numarataj belgesi almak hak sahibi olmak mıdır?
Numarataj Belgesi hak sahibi yapmaz. Adres belirlenmesinde kullanılır.
Yan komşumun numarası sistemde görünürken benim numaram neden görünmüyor?
Daha öncesinde Numarataj Belgesi için başvuruda bulunulmuş ve sisteme numarası işlenmiştir.
Yıllardır işlemlerimi Numarataj belgesi olmadığı halde nasıl yaptım?
İlgili kurum ve kuruluşlar daha önce vatandaş tarafından yapılan beyanını esasa aldıklarından dolayı yaşanan hatalı adres bildirimlerini ortadan kaldırmak için Mekânsal Adres Kayıt Sistemine bağlı Numarataj Belgesiyle işlem yapılmaktadır.
Cadde ve sokak isimleri nasıl verilir ve neye göre değiştirilir?
Belediye Meclisinde karar alınır ve İlçe Kaymakamlığı onayından sonra yürürlüğe girer.
Küme evler ne demektir?
Cadde Sokak Yapılanması olmayan imarsız bölgelerdeki yapılaşma şeklidir.
Ulusal adres veri tabanı sistemine girilerek güncellenen adres bilgilerinden diğer kurumlar nasıl faydalanır?
Erişim Yetkisi, İlgili birimlerin yazılı talebi üzerine sadece kendi sorumluluk alanındaki adreslere Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından belirlenen ikili anlaşmalar (protokoller) çerçevesinde geliştirilen yetki tanımlaması ile erişilebilir. Yapılan değişikliklere Sistem yoğunluğuna göre gün içinde ya da ertesi gün erişilebilir.
Adres Bilgi Sistemi
“31/07/2006 tarih ve 26245 sayılı” Resmi Gazete ’de yayınlanan “Adres ve Numaralamaya İlişkin Yönetmelik” 25/04/2006 tarih ve 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun hükümlerine göre, Ulusal Adres Veri Tabanı ’nın (UAVT) oluşturulması için hazırlanmıştır. Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından hazırlanan adres standardı ise 20 Temmuz 2006 tarihinde TST-EN14142_1 sayılı doküman ile yayınlanmıştır.
Adres standardı; il, ilçe, bucak, köy, mezra, belediye adı, mahalle adı ve tanıtım numarası, meydan, bulvar, cadde, sokak, ve küme evlerin adı ve tanıtım numarası ile site adı, blok adı, mevki adı, dış kapı numarası, iç kapı numarası ve posta kodu bileşenlerinden oluşmaktadır.
Adres Kayıt Sisteminin başarılı olması için Numarataj ve Adres Bilgi Sistemi çalışmalarının tam ve eksiksiz yapılması gereklidir. Numarataj ve Adres Bilgi Sistemi çalışması; alanda adreslerin numaralandırılması, levhaların asılması ve adreslerin Ulusal Adres Veri Tabanına işlenmesi süreçlerinin tümünü içermektedir.